مرجع مقالات رسمی طراحی اپلیکیشن

نادرست های ناشی از روش اندازه‌گیری نصب


غلط های ناشی از شمارش نصب (بر پایه ی استفاده کننده/ بر طبق دستگاه)
نصب در پلتفرم اپل و گوگل بر طبق شناسه حساب یوزرها شمرده می‎شود، در حالیکه پلتفرم‌هایی نظیر ادجاست مبنی بر شناسه تبلیغ(Advertising ID) یا این که شناسه دستگاه (Device ID) شمارش را انجام می دهد.



برای مثال، مانند تصویر بالا فرض نمایید که استفاده کننده هم تلفن همراه و هم تبلت دارااست و هر دو دستگاه دارنده یک شناسه شبیه میباشد. استفاده کننده در هر دو دستگاه یک نرم افزار شبیه را نصب می‌نماید. ادجاست این حادثه را ۲ نصب می‌شمرد؛ زیرا ۲ شناسه تبلیغ اخذ مینماید. به جهت دسترسی به داده ها حساب کاربری، اپل و گوگل این رخداد را ۱ نصب می‌شمرد.

 

غلط های مرتبط با برهه زمانی Attribution window
در گردهمایی نهم بازاریابی نرم افزار، در رابطه معنا attribution window سخن کردیم. Attribution Window، بازه میباشد که فی مابین تبلیغ‌دهنده و گسترش‌دهنده گزینه توافق قرار گرفته میباشد. در شرایطی‌که که استفاده کننده بعداز مشاهده یا این که کلیک بر روی تبلیغ، در آن بازه نرم افزار را نصب نماید یا این که روی داد متبوع تبلیغ‌دهنده را انجام دهد، پرداخت به گسترش‌دهنده انجام می شود.

این مقطع، در وضعیت پیش‌فرض برای هر  پلتفرم، مقدار مشخصی دارااست. این برهه زمانی در برخی از پلتفرم‌ها قابل تغییر و تحول و در بعضی دیگر همواره اثبات می‌باشند. یک کدام از دلایلی که ممکن میباشد بخواهید این برهه زمانی را تغییر‌و تحول دهید، اختلاف آن با بقیه پلتفرم‌ها میباشد. این تفاوت برهه زمانی، منجر ساخت تضادومغایرت دربین داده‌ها می شود. برای برطرف کردن این ایراد، می‌قدرت attribution window را مطابق بقیه پلتفرم‌ها تغییر و تحول بخشید.



فرض نمائید که مانند تصویر بالا، مدت Attribution window، هفت روزه میباشد. یک استفاده کننده، روی یک اطلاع رسانی تبلیغاتی تبلیغ میکند، البته به دلایلی فراموش میکند که اپ را دانلود نماید. در قبال، نرم افزار مربوطه را ۳ روز بعداز کلیک روی اطلاع رسانی نصب می‌نماید. این نصب به جهت قرار به چنگ آوردن در برهه زمانی ۷ روزه، شمره میگردد. ولی در صورتی‌که که استفاده کننده، ۸ روز بعداز کلیک روی اطلاع رسانی تبلیغاتی، اپ را نصب نماید، به جهت قرار به دست آوردن در محدوده وقتی بیرون از attribution window، شمرده نمی شود.

 

Deep linking چه است و چراباید ازآن بهره برد؟ 
 
نادرست های ناشی از روش اندازه‌گیری نصب
این مدل اشتباه در کمپانی‌های بزرگی، نظیر گوگل ، فیسبوک،یاهو و توئیتر، رایج میباشد. به طور کاملً طبیعی میباشد که هر کانال تبلیغات دیجیتال بخواهد نصب‌ها را به خویش نسبت دهد، البته نقص‌ اینجاست که هیچ یک از آن ها در رابطه بقیه کانال‌های تبلیغاتی اطلاعی ندارند. به عبارت دیگر، یک استفاده کننده یا این که یک نصب ممکن میباشد به یکسری کانال تبلیغاتی اختصاص داده شود که در‌این حالت، سبب ساز یک سری برابر شدن هزینه تبلیغ‌دهنده میشود. اینجا، لحظه‌ای میباشد که حضور یک پلتفرم بی طرف مانند کمپانی‌های attribution، نقش مهمی را ایفا می کند. پلتفرم‌هایی نظیر ادجاست، کلیه کلیک‌های پیش آمده در درون attribution window را تثبیت می نماید و نصب را به آخری کلیک اختصاص میدهد.



فرض نمایید که مانند تصویر بالا، یک استفاده کننده در ساعت ۷ بعدازظهر، روی یک اطلاع رسانی تبلیغاتی در گوگل ادوردز کلیک می‌نماید، البته نرم افزار را نصب نمی‌نماید. آن گاه، در ساعت ۸ بعدازظهر، روی یک اطلاع رسانی تبلیغاتی فیسبوک کلیک می کند و نرم افزار را دانلود مینماید. در هر دو داشبورد گوگل ادوردز و فیسبوک، یک نصب تثبیت میشود، ولی پلتفرم attribution، این نصب را به جهت اینکه آخری کلیک وابسته به فیسبوک بوده، به فیسبوک اختصاص میدهد.

این مقاله را هم بخوانید: راهکارهای ارتقاء دانلود نرم افزار
نادرست های ناشی از تفاوت در وضعیت وقتی و شرایط جغرافیایی
روشی که ادجاست و برخی دیگر از پلتفرم‌های Attribution در رابطه شرایط هنگامی و جغرافیایی نصب نرم افزار‌ها به کار گیری مینمایند، معمولاً با بقیه پلتفرم‌ها (گوگل و اپل) مختلف میباشد. در واقع، گوگل و اپل مبنی بر وضعیت جغرافیایی حساب یوزرها تصمیم می گیرند، در حالی که، ادجاست، حالت جغرافیایی یوزرها را بر پایه ی نشانی IP یوزرها هنگام نصب اعلام می‌نمایند.



مانند تصویر بالا، فرض فرمائید که حساب کاربری اپ استور، ایتالیایی باشد، ولی استفاده کننده هنگام نصب نرم افزار در مرز و بوم فرانسه باشد، اپل و گوگل، نصب یا این که دانلود نرم افزار را به ایتالیا و ادجاست، نصب را به فرانسه اختصاص میدهد. یک کدام از دیگر از عوارض این اشتباه، استعمال از VPN هنگام دانلود و نصب نرم افزار میباشد. VPN منجر تغییر تحول نشانی IP یوزرها میگردد. به همین ادله میباشد که گهگاه در شرایط جغرافیایی اعلام گردیده بوسیله پلتفرم‌ها، اختلافاتی مشاهده می‎شود. ولی، این آیتم به حق تقدم‌ها، معیارهای گزینه باز‌نگری و هدف ها شما بستگی داراست. برای مثال، ممکن میباشد حالت جغرافیایی حساب استفاده کننده برای شما مهم باشد، یا این که تنها پیرو کشف کردن وضعیت جغرافیایی استفاده کننده هنگام نصب نرم افزار می باشید.

برچسب ها: طراحي اپليكيشن فروشگاهي در مشهد ,

[ بازدید : 15 ]

[ چهارشنبه 14 اسفند 1398 ] 12:39 ] [ علی پور ]

[ ]

ساخت وبلاگ
خشکشویی آنلاین بستن تبلیغات [x]